Björnspår hos Nissen


(null)

Idag var våran lilla Nisse ute på lite bus igen. Han hade gjort en snöängel i "den magiska nisse-snön". 

(null)
Jag stod och smög på Milton när ha skulle springa på toa, och plötsligt tvärnitade, han fick syn på Nissens snö och smög sakta fram för att kika.
- Men mamma titta! En björn med vassa klor har gått här i snön! 
Haha, ja vad säger man? Jag förklarade för Milton hur läget var, att det faktiskt var Nissen. Efter att jag själv fick demostrera (ja, ordagrannt lägga mig på hallgolvet, veva med armar och ben för att visa hur man gör en snöängel) så blev det ju väldigt spännande! Så papsi kom hem från jobbet så sprang Milton dit för att visa vart björnen hade gått... fast att det faktiskt var NISSEN! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback