Ett knippe pompoms


Under helgen besökte jag den lokala blomsterhandeln och "lyxade till" med ett knippe helgblommor, finaste snittblomman nejlika



Jack skjutsade ner mig och jag gick in i lilla butiken på hörnet och bad floristen att plocka ihop 4 små nejlikor, hon verkade lite undrande, troligtvis tänkte väl hon att jag planerat en stor bukett, men jag vill bara ha mina fyra små, men ack så fina, enkla nejlikor.



De är så gulliga, tycker att de påminner om pompoms! Favvokombon är egentligen de puderrosa tillsammans med de vita, men eftersom de var slut just då så fick jag ta de rödspräckliga. Kanske få det bli en rutin med lördagsblomma varje helg & hoppas på de puderrosa nästa lördag



Kommentarer
Cecilia säger:

Så fint. Jag brukar köra fredagsbuketten, oftast blir det några rosor eller liljor. Lyxigt, och så blir man så glad när man ser dem stå på bordet

2016-05-16 | 17:18:38
inramadinredning säger:

Tack! Åh va mysigt, och lyxigt som du säger! Ska nog börja göra detta varje helg, det piggar upp hemmet och man kan liksom "fira in" helgen med lite blommor 😊

2016-05-16 | 21:12:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback