Ett hörn för kreativiteten


Jag har kreativitets-beroende som jag brukar säga till Jack. På samma sätt som det kryper i hans kropp när han inte får träna, så blir det för mig när jag inte fått skapa på länge. Kan låta helt galet, men sant. Så lite pyssel emellanåt för att hålla nerverna nere liksom, i form av renovering i hemmet, sy, måla om någon möbel eller annat pill och pyssel. Ett av pågående projekt: Kreativitet-hörnan aka. tid för en och annan svordoms-hörnan, haha.



Lite detaljer. Lilla rosetten längst upp sitter på strykbrädan, som jag sytt ett nytt överdrag till. En "tassel" är ju ett måste.



Denna är fortfarande en favoritdetalj i hemmet. Haft den i många år och kommer från Åhlens.



egensydda nåldynan.



Fick en förkärlek för gamla strykjärn när vi åkte på "loppis-turné" en sommar. Tror jag fick med mig nästan 10st hem, några av dem har fått sin plats på skrivbordet, bredvid symaskinen.


Det är mycket lättare att sy när symaskinen står framme, annars drar man sig lite för det, när man ska "böka fram" maskinen. Bjuder inte på någon helhetsbild än, då en viktig detalj fattas. En ram som ska sprejas i guld och som jag gjort anslagstavla av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback