Prima ballerina på gammelbyrån

 
På "gammelbänken" eller "gammelbyrån" som jag så fint väljer att kalla den. Bänken som fick stå kvar när farmor & farfar flyttade, för deras nya lilla hus inte hade plats för den, och gissa om jag blev glad! En av de absolut finaste möblerna vi har här hemma!
 
 
 Bänken som min farmor slet med ute i snickarboden, hennes lilla projekt, hon slipade ner hela och fick fram det gamla, bevarade trät som fanns under. Efter några år fick hon även veta, från den vän hon fick skänken av, att överdelen också fanns kvar, i hennes lada där hemma, och snart så vart även den nerslipad och på plats. Nu står den där och pryder en del i vår hall. 
 
 
Nu har den fått sig lite nya dekorationer, efter att ha plockat bort julen. Brickan och ballerinan gör sig så fina ihop tycker jag. Och det är ju något alldeles speciellt med ballerinor, de är så elegent fina. ♥
 
 
 
Foton ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback