Tankar & planer i mysrummet

Kollaget är gjort av mig. Bilder från IKEA.com, mio.se
 
Vi ska ju som jag skrivit tidigare - flytta in i min farmor & farfars nuvarande hus, då de bygger ett nytt, läs mer här.
 
Jag längtar & planerar, drömmer & väntar. Jag blev dock poistivt överaskad när farfar sa att han trodde att bygget skulle vara klart redan nu i vår. Eftersom det blivit lite försenat hade jag börjat räkna med sensommaren, men så tros det inte bli alltså, men man vet ju aldrig vad som händer efter vägen så det är svårt att säga exakt när. Jag har lovat att hålla er uppdaterade med bygget, men just nu står det rätt still just på plats, det är ju som sagt väggarna som byggts (som görs inomhus och inte vid själva grunden), så nu väntar vi på att kylan ska slå till, för då ska väggarna monteras på plats. Det sker ju saker hela tiden runt bygget, som rör och el osv, men det är inte så roligt att uppdatera er med, eftersom det inte "syns" någon skillnad. 
 
Men jag planerar som sagt och drömmer mig bort, rum för rum medans vi väntar. Just nu har jag "mysrummet" i tankarna, ett litet "mellanrum" mitt emellan kök, kommande vardagsrum och trappen från övervåningen, ett litet rum som farmor & farfar just nu har som TV-rum, men jag & Jack tycker att det är lite för litet, så vi kommer istället skapa ett mysrum av det. Där ska man kan tända brasan i kaminen, sätta sig och läsa, eller bara slappna av, ett mysrum helt enkelt. 
 
I mysrummet vill jag ha en riktig mjuk, mörk myskänsla och utgå från kaminen. Dessa fina öronlappsfåröljer ska jag önska mig nu när jag fyller år, med tillhörande fotpall, de skulle verkligen passa perfa i det rummet. I rummet ska även päls finnas, fast oäkta såklart, det är bara känslan och stilen jag vill åt. 
 

Kommentarer
Maria - mamma till Liam säger:

vilken härlig inspiration :)

Svar: Tack så mycket, vad roligt att du tycker det! :)
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2014-01-07 | 11:32:25
Bloggadress: http://fashionstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback