Muffins med chokladbitar

Foton ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8
 
Detta mina vänner, är något som man kan bli beroende av. Chokladmuffins med chokladbitar i - mumma!
Jag är en riktig chokladkladd älskare, allt som är lite kladdigt och smakar choklad brukar gå hem hos mig. Därför är kladdkakan min favoritbakelse. Dessa lite kladdiga chokladmuffins är därför beroendeframkallade. De är superlätta att göra, goda som attan och lagomt stora.
 
 
Ingredienser:

ca 15 små eller 10 stora

150 g smör
2 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
50 g vitchoklad
50 g mörk choklad (ca 70%)

 

Hur man gör:

1. Sätt ugnen på 200°.

2. Vispa smör och socker vitt och pösigt.

3. Knäck sedan i ett ägg i taget, vispa till en jämn smet.

4. Tillsätt vaniljsocker och mjölk och vispa lite till.

5. Hacka den mörka chokladen i bitar.

6. Blanda de torra ingredienserna och chokladbitarna och rör ner det i smeten.

7. Fördela smeten i formarna och grädda dem i mitten av ugnen i ca 15 min.

 

Lycka till! ♥ 

 

Kommentarer
Johanna E säger:

Mmm så gott! Chokladmuffins blir liksom aldrig fel! :D

2014-02-03 | 15:14:54
Bloggadress: http://doowop.blogg.se
Malin säger:

Mums säger jag bara!!
/ Malin
malinedlund.blogg.se

2014-02-04 | 08:39:02
Bloggadress: http://malinedlund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback