När kreativiteten bubblar över

Foton ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8
 
På tisdagar har vi som sagt stängt i butiken, och jag hade inget planerat på hela långa eftermiddagen, det var länge sedan. Jag blev genast rastlös när jag kom hem från mitt andra jobb. Kretiviteten bubblade över och jag tog därför det jag hade hemma, började baka & fotade sedan det hela med en ros som började gå på sista versen efter födelsedagskalaset helgen innan. 
 
Det fick bli simpla (och otroligt goda!) chokladmuffins!
Någon mer som blir sugen? Baka vetja!
 
Ingredienser:
 100 g mjöl
1 msk vaniljsocker
20 g kakao
120 ml mjölk
140 g socker
1 1/2 tsk bakpulver
40 g smör
ca 1krm salt
1 ägg
 
Gör så här:
1. Blanda de torra ingredienserna i en bunke.
2. Blanda sedan smör (smält), ägg & mjölk.
3. Blanda ihop allt.
4. Fyll muffinsformarna till ca hälften. Grädda dem i ugnen ca 10-20min (175°c), beroende på storleken på muffinsformarna.
 
Lycka till! ♥
 

Kommentarer
G I N A ~ säger:

så fina bilder!<3

2014-02-20 | 19:30:05
Bloggadress: http://kissen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback