Kom att tänka på det här med minusgrader...

+ 23°C härligt varma grader att njuta av
 
En termometer i den perfekta looken har fått flyttat in på vår veranda. + 23°C visar den. Jag kan inte låta bli att tänka på när den kommer visa - 23°C, vi börjar sakta sakta, men säkert dra oss ditåt. Blandade känslor. Stort JA till höstmys med tända lampor på kvällen och levande ljus på bordet och dubbelt JA till december, julmyset, pepparkaksbak, julpynt, julgran, skoteråkning osv. Men kylan... detta -23°C och ibland ännu kallare. Brrrrr. Tur att vi har en mysig kakelugn och en lika mysig kamin att elda i när minusgraderna börjar krypa sig på. 
 
Foton ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8
 
Jag har faktiskt börjat fylla på lagret (till nätbutiken www.inramadinredning.se) med höstnyheter och julgrejer. Gissa om jag blir ivrig! Så ja, hösten, vintern och framförallt december är välkommen. Men först, låt oss få njuta av lite mer sommar och några plusgrader till. Ljumma sommarkvällar på altanen, där jag sitter i skrivande stund och bara njuter. Sol & värme. 
 

Kommentarer
Ninni - Vimsiga mamman säger:

Skönt med 23, är lite halvtrött på 33 :/

Svar: Oj, har ni så höga grader fortfarande? Vi hade 23 i går kväll, lite högre mitt på dagen men inte 33 :/
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2014-08-08 | 18:22:33
Bloggadress: http://ninnzan.se/
browneyedgirl säger:

Underbar blogg :)

Svar: Tusen tack! Vad roligt att du gillar den! :)
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2014-08-10 | 08:16:57
Bloggadress: http://browneyedgirltjejen.blogspot.com
annatotti säger:

Minusgrader ser jag inte fram emot, men den där termometern var riktigt snygg! Så trött på sambons elektroniska! 😆

Svar: Nej, minusgraderna är som sagt inte så mysiga, men allt runt om längtar jag till! dvs. snö, jul mm! :) Det är så välkommet! :) Ja visst är den fin! :)
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2014-08-12 | 23:15:57
Bloggadress: http://annatotti.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback