"Malin gör butiken till sin egen"

Foto: Rolf Mårth, Filipstads tidningen
 
Ett utdrag från artikeln om Inramad inrednings nya butik i Filipstads tidningen 29/10 -13
 
Malin gör butiken till sin egen
FILIPSTAD: Rothgrens får ny ägare och nytt namn
 
Malin Lindström tar över butiken Rothgrens på Vikgatan och sätter en egen prägel på den. Det gör hon den 1 november. Malin har ett företag som heter Inramad inredning och det blir det nya namnet på butiken.

– Jag fick frågan om jag ville ta över butiken och det bestämde jag mig för att göra, säger Malin Lindström. Jag kommer att stå som butiksägare tillsammans med min fästman Jack.

Nu på fredag den 1 november sker överlåtelsen.

Malin startade nyligen företaget Inramad inredning med inriktningen att jobba med inredningsfotografering och att skriva om inredning.

– Det är under namnet Inramad inredning som jag byggt upp min blogg och andra sociala nätverk och därför vill jag så klart att även butiken ska heta så. Just för att folk ska förstå att jag vill göra butiken till min alldeles egen och inte bara ta över.

 

Lantlig inriktning
 

I samband med lördagens extra öppet på stan fanns Malin på plats i butiken tillsammans med Greger Appelgren som är en av de nuvarande ägarna.

– Jag kommer att ändra lite i sortimentet och köra med det lantliga. Och jag kommer även att arbeta med näthandel, jag kombinerar det med butiken.

Malin ser det lantliga som en naturlig utveckling av sortimentet.

– Det är något jag kan och gillar och det ligger i tiden.

Erbjudandet att ta över Rothgrens passade Malin bra.

– Tidigare har jag inte vågat ta steget att öppna en butik. Nu får jag möjligheten att utveckla en uppbyggd butik.

Att ha långlördag i butikerna är något som Malin är positiv till.

– Det lockar till lokal handel och folk upptäcker att det finns mycket på hemmaplan, säger hon.

 

Publicerad: 29 November 2013


Kommentarer
bia säger:

Vad kul med egen butik....skulle också vilja ha en liten inredningsbutik.....men det finns så många här i stan....så det är ingen idé att öppna någon ;))
Ha det gott!
Kram bia

Svar: Ja det ska bli sååå himla roligt! :)
Ojdå, nej då kanske det blir ett överflöd ;)
Ha det bra!
Kram Malin
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2013-10-30 | 14:42:23
Bloggadress: http://houseandgarden.blogspot.se
Ekenäsliv säger:

Kul! Stort Lycka Till nu!
Kram Anna

Svar: Ja det ska bli riktigt kul! :)
Tusen tack!
Kram Malin
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2013-10-31 | 00:03:59
Bloggadress: http://www.ekenasliv.se
Cissi - Lyckornas Hem säger:

Vilken grej, att starta upp butik, varmt lycka till!!

Svar: Ja, det var så himla lyckat på premiärdagen idag! Så himla roligt!
Tusen tack!
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2013-11-08 | 20:16:23
Bloggadress: http://lyckornashem.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback