Gammalt godisställ i butiken


Foton ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8 | Vårat godisställ & den gammla dörren som kassadisk
 
Idag ska våra (läs mina) slöa muskler få vakna upp ur vintervilan och arbeta lite. Vi ska flytta. Ja vi ska faktiskt smygstarta lite, rensa det överfulla förrådet och köra upp det vi vill ha med oss till huset. Ska bli riktigt spännande faktiskt eftersom grejer som jag glömt bort från bl.a Ullaredsresan i höstas ska ligga längst in någonstans. 
 
Ska även passa på att rensa butiken lite på tomkartonger och dyligt. Skönt att få lite svängrum på lagret igen. Igår gjorde jag fint på kassadisken med vårt otroligt vackra och efterlängtade (letat som en tok efter ett) antikt godisställ. Vi ska använda det till just vad det är tänk för - godis. Som duktiga Beatrice ska ordna till. Men jag kunde inte låta bli att ställa fram det och medans det väntar på godis fick det fyllas med ljus. 

Kommentarer
G I N A ~ säger:

åh sånt godisställ får mig att typ tänka på pippi/lotta/saltkråkan och så vidare. ♥ Super fint!

Svar: Ja de är så himla fina! :) ♥ Vet att det iallafall finns med ett i minst ett avsnitt av Pippi Långstrump (då pippi är inne i en godisbutik) :)
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2014-03-16 | 15:23:53
Bloggadress: http://kissen.se
Victoria säger:

Dom är himla tjusiga de godisställen.

Svar: Ja visst är de! :) Äääääntligen lyckades jag få tag på ett! :)
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2014-03-19 | 21:44:21
Bloggadress: http://impalaa.blogg.se
Karin säger:

Vart är godisstället ifrån?:)

Svar: efter ivrigt letande i flera månader lyckades jag få tag på ett från en gubbe som jobbat som antiksamlare för flera år sedan :)
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2014-04-10 | 16:25:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback