I klorna på en pelargon

Foto ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8
 
Jag har tänkt att ge mig på det här med växter igen...
Jag vet inte om det kan bero på vädret eller om det helt enkelt slagit runt i huvudet på mig. Ni som känner mig vet mycket väl hur jag och växter tidigare gått ihop. Tillslut har jag helt enkelt gett upp och istället startat jakten på verklighetstrogna konstväxter. 
 
Men nu ni, jag ha tröttnat på dessa dammsamlande ting. Nu vill jag verkligen ha något levande, något att ta hand om. Mårbackapelargoner är ju så fina. För mig som är såld på denna puderrosa/gammalrosa passar dessa perfekt i mitt hem. Så jag smyger mig på med en i vardagsrummet, ser hur den klarar sig i mina händer, sen kommer jag fylla på efter hand om resultatet blir överlevande. 
 
Tankarna faller såklart också direkt på huset (där de flesta tankarna brukar hamna just nu) och jag tänker mig att vi någon dag ska glasa in verandan och fylla en hel kortsida med blommande, pudrade mårbackor.
 
Foton: we♥it.com
 
Något i denna stil, fast ännu flera pelargoner! (med risk för att visa bilder som jag kanske redan visat här. Men det gör inget, de tål att ses fler gånger!)

Kommentarer
MATILDA säger:

fantastiskt fint :)

2014-04-04 | 11:40:34
Bloggadress: http://matildays.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback