BIRTHDAYCAKE!

Detta är mumma kan jag lova!
 
Idag fyller jag 23, så jag har bakade ihop denna tårta på eftermiddagen. Så himla god, och superenkel att göra!
 
Du behöver:
1 burk karamelliserad mjölk
300g digestivekex (Jag använde glutenfria, vilket går lika bra!)
150g smält margarin
ca1 liter jordgubbar
3 dl vispgrädde
 
Gör såhär:
1.smula kexen i en mixer & blanda i det smölta margarinet. Arbeta ihop en smulig massa & klä en form med löstagbar botten. Ställ i kylskåp ca 1h. 
2. Vispa grädden fluffigt.
3. Tag ut kexbotten ur kylen oc tag bort kanten på formen. Bred ut den karamelliserade mjölken över kexbottnen, sedan grädden. 
4. toppa med jordgubbar.
5. Ät & njut!
 
Om man vill så kan man ta ett lager mosade bananer också. Lycka till! ♥
 
Foton ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback