Annars försvinner magin...

Foton från Vibecke Design
 
Jag har tagit en välbehövlig datorpaus under jul och nyår. Idag är första dagen sen några dagar innan julafton (jag minns inte ens riktigt när det var sist) som jag öppnar upp laptopen. iPhonen har ju dock kollats nästan varje dag, instagram & mail, de dära "måstena" liksom... Men det är lite av en paus för mig iallafall. Skönt. 
 
Iallafall, jag som älskar julen har faktiskt plockat bort iprincip all jul här hemma, någon nisse och några diskreta julgardiner kan man fortfarande skymta. Men julen ska bort snabbt efter jul tycker jag, annars försvinner magin med det hela. Nu vill jag bort med alla mörka och murriga färger och in med ljuset och pasteller!
 
Och jag bara ääälskar pastellrosa och pelargoner som bekant. Efter jul blir jag alltid sugen på pelargoner, det är något så somrigt med de, en längtan till värmen igen. Och kanske tänker jag att de skulle fylla upp de lite tomma fönstren efter alla undanplockade ljusstakarna. De vackra bilderna ovan som jag fann hos Vibecke design gör ju inte att man blir mindre sugen på ordentlig vår och blommande pelargoner. Men pelargonerna får ju tyvärr vänta ett tag till. Men imorn ska jag gå till affären och fira in helgen med en bukett tulpaner. Det är tidig vår för mig ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback