Med ett hus har man alltid projekt

Före- & efterbild från ett av våra projekt i somras, altanen. Bilden till vänster är från när farmor & farfar bodde i huset och bilden till höger är när vi målat om och bytt golv, köpt nya möbler mm. 
 
Sen vi flyttade till huset i maj så har vi ständigt haft nya projekt, vilket vi älskar och längtade till när vi tidigare bodde i lägenhet. Det här med att det alltid finns något att göra när man bor i hus är charmen med det hela tycker jag! Utomhus och inomhus! 
 
Både små & stora projekt, inne & ute. Plantera blommor är ett mindre men desto mer skitigt projekt, hihi. 
 
En viktig "sak" som jag märkte att jag behövde när jag flyttade från lägenhet till hus var "skrotkläder" som jag kallar det, kläder som man kan ha när man går hemma och "skrotar", alltså kläder man kan ha till allt möjligt när man håller på att greja. Men visst blir allt mycket trevligare med lite roligare (och dessutom funktionella) kläder. Det ger en ny motivation tycker jag. Det är bara att kolla på träning, motivationen stiger några procent när man har något färgglatt och nytt att sätta på sig. 
 
Bild från Engelbert Strauss
 
Engelbert Strauss har kläder till alla slags aktiviteter, både inomhus som utomhus. Och riktigt snygga arbetskläder, även till oss tjejer!
 
På bilden ovan ser ni mina tre favoriter. Byxorna är ett måste! Jag har letat länge efter ett par rejäla byxor med inte allt för vida byxben (alla tjej-arbetsbyxor har annars en tendens till att kännas som clownbyxor. Dessa byxor har även resår i midjan, så värt när man grejar & böjer sig hela tiden. Jag gillar även att fleectröjan har luva!
 
Klicka in här för att se arbetskläder för damer
 
inlägget innehåller extern information

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback