Tankar & planer - Trägolv

Foton: Byggmax.com
 
 Foton: Stuvbutiken.com 
 
I skrivande stund sitter jag och kollar på Bygglov, de renoverar ett gammalt hus & bevarar den gamla känslan. När vi flyttar vill jag renovera och skapa den gamla känslan. Trägolv är något som är så fint och passar perfekt i den "gammaldags" och lantliga stilen.
 
Jag är så otroligt oerfaren och dåligt insatt i golv, som tur är så har jag mer kunniga människor i min närhet som kommer bli offer vid golvläggning (och andra renoveringsobjekt, hehe). Jag har kikat lite på priser och alternativ och ovan finns laminatgolv och plastmatta. Jag älskar laminatgolvet längst upp, ett ljust och härligt golv som passar i de rum med lite mindre ljusinsläpp, där behövs allt ljus som går att få!
 
Och plastmatta då, nej det blir ju inte direkt känslan av trägolv men utseendet är ursnyggt, och det är tänkt i köket vilket är jättesmidigt eftersom jag är en mästare på att spilla, och då är det ju bara att torka av! Hur fint är inte den mörkare varianten längst ner till höger? Den vill jag ha i köket, en snygg kontrast mot de vita (kommande) luckorna. 

Kommentarer
Cecilia Axelsson säger:

Hej
Otroligt mysig blogg du har :)

Vi har nyligen byggt hus och lade in Alloc lutad furuplank i hela huset och är jättenöjda! De har golvet på Stuvbutiken om du vill kika på det irl. Här är några inlägg som jag gjort kring detta med golv. Lycka till :)

/Cecilia

http://villanystuga.blogspot.se/2012/01/golv-i-lutad-furu.html
http://villanystuga.blogspot.se/2012/10/golven-bestallda.html
http://villanystuga.blogspot.se/2012/11/vi-lagger-golv.html

Svar: Hejsan!Tusen tack snälla du! :)
Har kikat in på din blogg och det var ju riktigt snyggt!! Kanontips! Tack så mycket!
Var golvet svårt att lägga? Har du någon bild från hemmet när golvet är på plats hos er? :)
/Malin
Inramad inredning ~ Lantlig stil i drömvillan ♥

2014-01-21 | 10:18:38
Bloggadress: http://www.villanystuga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback