Ugn med automatiskt viktprogram

Ugn är något som är viktigt hemma hos oss. Sambon är noga med kost pga. hans allergi (gluten) och träningen. Jag bakar mycket och ugnen är ett viktigt verktyg. Så ja, att den fungerar ordentligt är ganska viktigt hos oss. I höstas gav spisen upp helt plötsligt och det blev panik här hemma, vad ska vi äta nu? hur ska jag baka utan ugn?
 
Jag blir lite nyfiken på denna ugn när jag klickar runt på Elecrolux hemsida:
 
Foto lånat från Electrolux.se
"Stor ugn i modern rostfri design. Matlagningstermometern hjälper dig att alltid lyckas med maten och med varmluftsfunktionen spar du både tid och pengar. Ugnen har också en ångfunktion med lite ånga och mycket varmluft, perfekt för t ex bröd, kyckling eller gratänger."
 
Designen är riktigt snygg (med anti-fingerprint behandling - I love! Finns det något med irriterande än feta fingeravtryck?). Enkel, rostfritt i kombination med svart är fint i de flesta kök. Att den har både ångfuntion & varmluft är ett stort plus.
 
Den har även automatiska viktprogram - du behöver bara välja vilket köttslag du skall tillaga och sedan ställa in den faktiska vikten på köttet. De färdiga viktprogrammen sköter sedan resten. - Verkligen något för mig som har en tendens till att bränna köttet varje gång...

 Kanske får det bli en ny ugn i nya huset till våren? 
 
Electrolux har ett stort utbud av vitvaror och andra matlagningsredskap, klicka in på hemsidan → här
 
Inlägget är ett samarbete med Electrolux.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback