Favoritmålet på dagen

Foton ©: Canon EOS 7D + Tamron 28-75/2,8
 
Jag försöker äta sunt och nyttigt, fast på mina villkor. Sambon går ju på strikt kostschema, där han äter sånt han måste, även om det kanske inte alltid är så gott, han är ju mer seriös än jag efter som han ska tävla, och han lyckas liksom "lära sig" tycka om det han måste äta. 
 
Jag försöker följa hans spår, fast jag vill inte stoppa i mig massor jag inte gillar, just nu orkar jag inte "lära mig" tycka om något. Jag föröker hitta det nyttiga och goda (och ja, jag kan också ta en godbit då och då..) Jag äter mycket ris, kyckling och wok eftersom jag tycker att det är gott (och nyttigt!) sen äter jag världens godaste kvällsmat, som jag helst skulle vilja äta till varje mål. Kvarg med hallon och äggsmörgås! Herregud vad jag älskar´t! Jag var skeptiskt till kvarg i början, många säger att det ska vara jätteäckligt, men jag tycker att det är rena drömmen med hallon till. Yummie!
 
Och så blir det såklart mycket kycklingsallad, för det är också en favorit som är nyttig och god.
 
Det är ju faktiskt riktigt rolig och härligt att vara nyttig och sund när man hittat den träningsform och den maten som man trivs med. 
 

Kommentarer
fardus säger:

fint sagt! Så sant såå!

2013-05-31 | 22:58:41
Bloggadress: http://ffardus.blogg.se
Linnea säger:

Gud det där såg ju hemskt gott ut!

Svar: Det är farligt gott! ;)
Inramad inredning ~ Shabby chic & lantligt

2013-06-01 | 11:06:25
Bloggadress: http://paintabucket.blogg.se
Lovisa Svarvare säger:

Åh vad gott det såg ut, det måste jag nog testa :)

Svar: Ja det är hur gott som helst! :)
Inramad inredning ~ Shabby chic & lantligt

2013-06-02 | 14:37:29
Bloggadress: http://valsvarvad.blogg.se/
Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo säger:

Vilka härliga bilder du tar, frukost är ju lätt dagens godaste mål! =)

2013-06-03 | 13:04:02
Bloggadress: http://www.emmgus.blogg.se
Malin säger:

Jag älskar att till kvällsmål äta fruktsallad med mjölk i, prova det! Jättegott!(dock inte med kiwi! mjölk och kiwi tillsammans ger en besk smak) :)

Svar: Det ska jag prova! Älskar ju fruktsallad så det gillar jag nog :)
Inramad inredning ~ Shabby chic & lantligt

2013-06-07 | 14:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback